Monday, January 25, 2010

Back at school....

Setelah 10 thn meninggalkan zaman persekolahan.. iaitu pd thn 1999.. kini aku kembali ke sekolah sebagai seorang pendidik.. w/pun dulu aku tak pernah pun masukkan profesion guru dalam senarai cita2.. tp inilah jalan / haluan / bidang terbaik yg Allah berikan pada aku.. semoga aku lebih tabah, matang dalam mengharungi profesion guru demi mendidik generasi baru.. pelajar didahulukan, pencapaian diutamakan.. 1 MALAYSIA..



SMK Sentul Utama (sekolah ni ade lif!!!! hebat giler..)

ini gambar sekolah yg aku roger hari ahad lepas... SMK Sentul Utama - tempat guru2 GSST (Guru Sandaran Siswazah Terlatih) di beri taklimat pada 25 Jan 2010.. hari ni.. dr kul 7.30pg-1.30tghari.. ermm utk hr ni, aku bgn seawal 530 pg.. perghh.. berpinar bijik mata.. kuar uma selas solat subuh.. tp ya Allah, kul 620 dah jem kat tmn u equine.. panas je hati.. smpe sg besi kul 645pg.. antar je aidil, aku hubby-wifey merepmit naik moto g smk sentul.. seb baik sempat.. smpe kul 715pg.. tp kalo la nak g sek aku sebenar kat wangsa maju.. kena kuar lagi awal la nampaknya.. so far ok la mase orientasi ni... pasal surat penempatan, surat tawaran.. prosedur nak tukar dalam/antara negeri.. isu2 semasa dalam dunia pendidikan, pengesahan jawatan, pencen.. dan macam2 la hal berkaitan.. kami juga diwajibkan orientasi selama 3 minggu.. mulai hr ini... buat mcm ala2 buku log/ folio mengenai sekolah/kpm/dasar2 yang telah diguna pakai.. wish me luck for this coming orientasi yer..


SMK Wangsa Maju Seksyen 2

lepas je sesi oreintasi, aku decide nak g lapor diri kat SMK Seksyen 2, Wangsa Maju.. berdekatan dengan Putra-lrt wangsa maju... hr ni shiddin amik aku kat smk sentul, pastu anta ke wangsa maju.. seb baik lapor diri kejap je.. so aku suh hubby tunggu kejap sementara aku melapor diri.. balik dr lapor diri aku berwindow shopping di SOGO.. hehehhe.. namu tiada ape yg ku beli disebabkan masih dalam tempoh berkabung...

ok la, harus masuk tdo skrang ni.. sbb esk mau sekolah..

1 comment:

Angel said...
This comment has been removed by the author.