Sunday, November 28, 2010

25 weeks ++

akhirnya.. aku berjaya mengusir kemalasan utk update blog ni!!
yeah... officiallynyer aku pregnant for 3rd time utk 2nd baby.... 2nd prgnancy aku keguguran ms 7 weeks.. nak buat camne, xde rezeki.. kalo ikut due 2nd prgnancy, skrang ni aku tgh tunggu hari or dlm pantang... ye la due nyer 1st dec la kan.. tp xpe la...
utk 3rd pregnancy ni.. as usual, morning sickness for 3 months... nsb la badan.. dah la kena ngajar.. terduduk aku kat dpn toilet tu... sikt2 nak muntah... duk kat bilik guru, gile panas.. nak cuti / mc kena warning pulak... thnkan je la... dah nak sgt bb kan?? ;p
so skarang dah 6 bln / 25 weeks ++.. dah xde loya2 ni.. makan je kojenyer.. tp still ade mslah lagi.. hb rendah.. maknanyer kandungan darah di bwh paras normal... kalo normal hb = 11.. aku nyer hb 9 / 8.7/8.5... makanya aku kena buat maternity checkup every 2 weeks!!! yerkkss.s... kalo stakat checkup je xpe.. tp asik la amik darah.. setabung je.. <-- tipu je.. 1/4 tabung uji.. yg x best nyer, setiap kali timbang berat bdn... asik je kena tegur.. naik 0.2gm kena marah.. suh makan byk2... sian kat bb xde zat.. tp bile aku naik 2kg.. kena marah jugak... kena control makan.. next 2 week kena buat ujian diabetis.. dah 2 kali aku kena minum air gula.. dah la kena pose dr kul 12 tghmalam... smpe la amik darah, pastu minum airi gula secawan, pose lagi 2 jam... tau2 je la kalo g checkup kat klinik kerajaan.. amik nombor kul 8.04am... minum air gula kul 9.15... next amik darah after 2 hours.. means kul 1115pg.. hmmmm... addodooiii... nak muntah thn lapar!!! kesabaran sungguh!!!!!....
so utk 2nd bb preparation.. mcm2 dah dilistkan... tunggu masa nak membeli jer.. tp kalo beli skarang x dpt nak g holiday next weeekkkk..!!!! yeeehhaaaaa..... antara keperluan utk 2nd bb..
1. stroller - dah beli yg baru.. ;p
2. carseat - pun dah beli jugak..<-kongsi ngn aidil
3. barut - nak beli kain kat ikea, pastu suh org buatkan ok???
4. baju bb + tuala + napkin - dah usha kat mothercare.. kena beli before 2011..sbb ade sale!!!!
5. cadar + bantal - dah anta jahit kat jiran!!! colurfull u...
6. botol susu - x sure lagi.. sbb plan nak 100% bf
7. breast pump - pinjam dr kezen dulu... pastu br beli...
8. set pantang - dah order kat lukut..
9. Cloth diaper / pampers - masih usha2 lagi...
10. nappy linear - dec / jan baru beli...
11.breast pad + pad - dec / jan baru beli..

so far tu je la.. tp xtau la kot2 dah smpe bb centre, yg len pun nak rembat skali kan??? pape pun, kena jimat jugak ni... next year nak try masukkan aidil ke REAL KIDS kat wangsa melawati... ishh... x sabar pulak nak tunggu next week... errr.. post lain la yerr... daaaa...

No comments: